Vad vi är, är resultatet av vad vi tänker....

Sjukt bra ordspråk!
Och stämmer in på många. Vissa är och vill vara negativa och dras till det som får dom att må dåligt, och må bra för stunden.
Jag är positiv, alla mina vänner nämner mig som gladast, roligast och mest positiva människa och det är jag glad för.
Så många människor som verkligen ha velat få mig negativ, genom att hindra mig för att uttrycka mig när jag tycker någon har fel, eller gör fel.
Men ska man inte vara rak? Ska man bara lyssna på en historia som ändras om och om igen? Man kan väl inte hålla med då? Om en historia görs om och om igen?
Nej jag är glad över vem jag är, rak och vågar säga ifrån. Kämpa och göra mig hörd, än att vara konflikrädd, kuvad och göra om samma misstag hela tiden.
Jag har läst så många psykologiböcker, så många böcker om energitjuvar och så många böcker om kvinnor som ser sig själva som offer. Men det är ju från grund och botten deras egna val.
Många kan erkänna att dom hade fel, lärde sig av misstaget av att dom träffade en dålig man eller umgänge och fixa sitt liv till det bättre än att gå tillbaka i gamla fotspår. Men vissa gör om samma sak. Många hoppas och tror att den här gången blir det svinbra.
Jag älskar psykologi, jag läser psykologi och jag kommer jobba med psykologi.
Jag kommer säkerligen ha fel många ggr i mitt liv innan jag är gammal och rynkig. Men jag är stolt och erkänner mina misstag och går vidare mot en bättre och bättre människa. För det är så jag tänker.
POSITIVT :)
Det jag skrev här tillägnar jag till en vän som jag alltid kommer ha nära hjärtat, eftersom just nu är jag den bästa vännen hon har.
Jag är den som ville hjälpa henne, finnas för henne när hon ringde och mådde dåligt, informera henne om saker som ingen annan skulle ringa och berätta. Jag är den som öppnade dörren på natten när hon blev utslängd, jag är den som ringde och hjälpte henne med socialen när hon inte hade någonstans att bo. Jag är den som lyssnade på henne när hon mådde dåligt, det är henne jag skickade uppmuntrade mail till när hon mådde som mest dåligt.
Och vad fick jag tillbaka?
Jo en lärdom om att människor behöver mer hjälp än vad man tror inom psykologi. Så tack!
Idag vet jag mer än någonsin att jag har valt rätt :)
Högskola/Universitet here I come.
Nog om detta. Jag och Picky har motionerar runt 7km spåret, fotat, andats, sett dom fina höstfärgerna. Pratat om livet, "Bolkiangels" och att vi ska slänga ihop en fruktsallad med färskpressad juice till kvällens Oz.
+ att jag behöver sportstrumpor, mina fötter kokar efter denna runda...
Mer uppdatering kommer sen, för nu ska jag åka akut till världens snyggaste Carro :)
KRAM

Kommentarer
Postat av: Rankvist, helt enkelt!

Ja, herregud...

2011-09-19 @ 13:14:19
URL: http://www.rankvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0