Mysig helg

I helgen har Fammo från Boden varit här och vi har delat på en ren.
Styckat och gjort en massa färs, och självklart tagit hand om det finaste köttet.
Det ska bli mumma att få göra en massa grytor och skav nu i höst.
Igår tog vi cider och öl till våran rensteksgryta och det var sååå gott.
Jag blev så mätt att jag somnade i sovan under Oz IGEN! Jäklars måste uppdatera mig innan kvällen.
För då blir det mer Oz, mer gosa i soffan och mer mys...
Under Lördagen så red barnen på stallet och Amanda har blivit jätteduktig. Hon har fått bättre balans och sitter rakare i ryggen. Och Matilda som var lite skraj i början var inte ett dugg rädd nu. Hon håller knappt i sig när hon rider och säger till ledaren att hon vill springa.
Att ha aktiviteter för barnen tycker jag är superviktigt, och det kommer jag nog ägna mig ganska mycket åt i framtiden också. Man ser att dom blir duktigare på att turas om, att lyssna på andra "ledare" och att komma med egna ideer och att få lära sig att umgås med andra barn förutom dagis.
I onsdags så var vi på lek och pyssel med Unga Örnar på stan och barnen var helt slut efteråt.
Jag var tvungen att filma när dom lekte björnen sover och båda jag och Linnea fick nog hålla för öronen när dom skrek!!! Jisses vilka lungor haha.
Så ser hösten aktiviteter ut iallafall.
Unga Örnar på Onsdagar, Stallet på lördagar och skridskor på Söndagar.
:)
Och sen får vi inte glömma bort att jag tokpluggar. Jag hade velat börja högskola nu till våren, men jag tror att det först blir till hösten :/ Men men jag kan inte jäkta fram kurser som jag gjorde förr.
Nu ska jag börja koka kaffe till familjen Koskeniemi och Hultqvist. Och servera mina och Pickys fina kakor vi slängde ihop i fredags. Silvia kaka..
Uppdaterar mer ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0